Frivillig på Musik i Lejet
På Musik i Lejet banker vores hjerte for alle jer fantastiske frivillige, som er med til at gøre festivalen til en virkelighed. Bliv en del af fællesskabet og oplev det gode sammenhold, når vi søsætter MiL og drager mod nye horisonter sammen.
Har du allerede oprettet en profil til 2025?
Log ind på frivillig-portalenVelkommen ombord på frivilligskibet
Som frivillig bliver du en vigtig del af besætningen - uanset om du er ny på dækket eller er erfaren sejler, er der masser at lære og bidrage med. Som frivillig får du ikke kun erfaring, men også minder og oplevelser, der varer ved, mens vi sammen sikrer magien i Lejet.Frivilligkategorier
-
KADETArbejd 12 timer i perioden UNDER festivalen
Som Kadet arbejder du 12 timer i alt under festivalen. Arbejdet ligger i perioden 17.-19. juli 2025.
Alle kadetter er en del af Musik i Lejets serviceenhed og er derfor med til at give vores festivalgæster og andre frivillige den bedst mulige MiL-oplevelse. Du bliver tilknyttet et hold med en holdleder, som hjælper dig og dit hold igennem dagens opgaver og skaber de bedste rammer for jer.
- Frivillig-partoutarmbånd
- Årets frivillig t-shirt
- Forplejning på vagt
- Invitation til årets frivilligkomsammen
-
SKIPPERArbejd 24 timer i perioden FØR/EFTER festivalen
Når du tilmelder dig som Skipper, arbejder du i alt 24 timer fordelt på perioden før og efter festivalen. Arbejdet kan ligge i perioden 7.-16. juli & 20.-23. juli 2025.
Du er derfor med i det store fællesskab, der hejser sejlet og søsætter sommerens festival samt hjælper med at efterlade Tisvildeleje lige så smukt og rent, som vi modtog det. Som Skipper bliver du tilknyttet et hold med en holdleder, der hjælper dig gennem dagens opgaver og skaber en hyggelig stemning på festivalpladsen.
- Frivillig-partoutarmbånd
- Årets frivillig t-shirt
- Mulighed for teltplads på Ren & Rolig-camping
- Forplejning på vagt
- Invitation til årets frivilligkomsammen
-
SØMANDArbejd 40 timer i perioden FØR/UNDER/EFTER festivalen
Når du tilmelder dig som Sømand, bliver du en del af Søens Folk og arbejder i 40 timer fordelt på perioderne før, under og efter festivalen. Arbejdet ligger i perioden 7.-23. juli 2025. Du bliver en del af et unikt fællesskab med frivillige ildsjæle, der lægger meget tid og engagement i at skabe Sommerens Festival i Tisvildeleje.
- Søens Folk partoutarmbånd
- Årets frivillig t-shirt
- 15 stk. barbilletter
- Mulighed for teltplads på Ren & Rolig-camping
- Forplejning på vagt
- Invitation til årets frivilligkomsammen
- Søens Folk hættetrøje
- Adgang til Søens Folk bar
-
LANDKRABBE (U18)Arbejd 12 timer i perioden FØR/UNDER/EFTER festivalen
Hvis du er 15, 16 eller 17 år under festivalen, skal du tilmelde dig her. Som Landkrabbe skal du arbejde 12 timer. Vagterne kan ligge i perioden før/under/efter festivalen. Arbejdet ligger i perioden 7.-23. juli 2025.
Bemærk: Der er et begrænset antal pladser til frivillige under 18 år.
- Frivillig-partoutarmbånd
- Årets frivillig t-shirt
- Forplejning på vagt
- Invitation til årets frivilligkomsammen
-
HELÅRSFRIVILLIGArbejd 100-200+ timer
Som helårsfrivillig på Musik i Lejet får du chancen for at komme tæt på festivalens planlægning og udvikling, lære nye færdigheder og blive en del af et dedikeret fællesskab. Du kan melde dig som Kaptajn og deltage 100+ timer om året eller som 365’er, og deltage 200+ timer om året. Som tak for dit store engagement, vil du også få adgang til nogle helt unikke frivilliggoder.
Lyder det som noget for dig? Så kontakt os på [email protected] og bliv en del af rejsen mod næste sommer!
- Hør mere om alle goderne, når du tilmelder dig!
Lige nu søger vi også specifikke frivilligroller:
Læs vores FAQ her
-
Nej, frivilligpladserne bliver ikke tildelt efter først-til-mølle-princippet. Du kan med ro i sindet tilmelde dig stille og roligt. Brug gerne tid på at udfylde din profil - jo mere vi ved om dig, jo nemmere har vi ved at finde en plads til dig!
-
Når du har oprettet dig, vil du stå på vores venteliste. Her kan de forskellige holdledere læse din profil og vælge dig til deres hold. De begynder at benytte ventelisten fra 5. marts, så du hører ikke noget inden da. Vi håber, at alle pladser er udfyldt senest 1. maj 2025 - men der kan altid komme afbud og blive oprettet nye hold. Du får en mail, når du bliver tildelt en plads. Husk at holde øje med dine mail.
-
Vagtplaner offentliggøres som udgangspunkt 1. maj, og du skal godkende dem inden d. 1. juni, hvorfra din tilmelding, som udgangspunkt, er bindende.
-
Når du tilmelder dig, kan du skrive dine ønsker i din profil, som holdlederne kan læse. Du kan også skrive hvilke erfaringer du har fra andet arbejde, skole eller lignende. Jo mere du fortæller os om dig og dine ønsker, jo nemmere kan vi placere dig på et frivilligjob, som vi er sikre på at du vil synes er fedt!
-
Vi er selvfølgelig kede af hvis du er nødt til at afmelde dig, men du kan altid fortryde. Indtil 1. juni 2025 kan du afmelde dig selv i systemet. Det gør du ved at logge ind, klikke på dit navn øverst i højre hjørne og så på profil. Herefter klikker du på rediger person under dit profilbillede og vælger afmeld. Afmelding efter 1. juni, kan kun ske via mail til [email protected]. Herefter skal du have fat i din holdleder eller Frivilligkontoret.
-
Når du tilmelder dig, får du mulighed for at udfylde feltet “Besætningsnavn” - det er vigtigt at du og dine venner skriver præcis det samme i feltet - ellers er det svært for holdlederne at se at I hører sammen.
-
Du får selvfølgelig et armbånd til alle 3 dage på Musik i Lejet 2025. Derudover kan du læse om goder til de forskellige frivilligkategorier her.
-
Det afhænger af hvilken frivilligkategori du har valgt - du kan læse mere om det under goder lige her.
-
Hvis du ikke møder op til din vagt, og vi ikke har hørt fra dig, vil du blive kontaktet af din holdleder eller Frivilligkontoret. Her giver vi dig enten en ny vagt. Er du blevet syg, vil du blive bedt om at sende en lægeerklæring. Du kan læse mere om dette i vores Regler & Vilkår.
-
Bliver du syg, skal du hurtigst muligt kontakte din holdleder eller Frivilligkontoret og melde dig syg. Hvis det kan lade sig gøre, får du en ny vagt - og ellers beder vi dig om en lægeerklæring, som du kan læse mere om i vores Regler & Vilkår.
-
Det kommer an på hvilken frivilligkategori du har valgt, og hvornår du arbejder. Kadetter (under festival) arbejder typisk i en bar, armbåndstjek med Hegn & Porte eller Renovation med Team Renhold. Skipper (før og efter) arbejder typisk med at bygge, male eller pakke sammen. De kan også lave mere administrative ting. Sømænd kan få alle slags opgaver, både før, under og efter festivalen.
-
Det er noget du aftaler med din holdleder, da holdlederen tildeler vagter. Når du opretter dig, kan du skrive det i din profil som et ønske. Skulle du opdage en artist efter du har tilmeldt dig, kan du altid logge ind og tilføje det til dine ønsker eller skrive til din holdleder. Har du fået vagterne, kan det dog være svært!
-
Hvis du har indløst din billet, og dermed fået et armbånd, men ikke arbejder det antal timer du er forpligtet til, opkræver vi et gebyr af dig, og sender en faktura på 2.495 kr. Du kan læse mere om det i vores Regler & Vilkår.
Foreningssamarbejde
Er du med i en forening? Så kan du og din forening tjene penge til foreningskassen på sommerens festival. Ansøg herHar du spørgsmål kan du skrive til [email protected]
Kontakt
Har du nogle spørgsmål om at være frivillig hos os, skal du endelig ikke tøve med at skrive til os - vi er meget søde og bider ikke. Fang os her:[email protected]
+45 31 10 71 48 (Man-fre 10.00-15.00)
Uden frivillige - ingen festival